Увод у развојно окружење

Пре почетка рада потребно је да се упознамо са самим окружењем у коме ћемо радити. Бавићемо се креирањем разноразних апликација па је због тога потребно да знамо које су нам све опције на располагању како бисмо направили квалитетну апликацију.

Приликом креирања апликација користићемо разне компоненте као што су дугмићи, поља за унос текста, меније, лабеле, поља за чекирања, оквири за слике и многе друге. Дакле, нама ће бити понуђени разни објекти са којима морамо да знамо да рукујемо на правилан начин. На врху хијерархије објеката налази се сама апликација, испод апликације се налази бар једна, а обично и више форми, а свака форма садржи компоненте. Сaмо додавање компненти форми и креирање изгледа форме је јако једноставно у шта ћемо се и сами уверити чим почнемо са радом. На почетку програмирање Windows апликација је било веома тешко, али појавом визуелних алата креирање оваквих апликација је доста поједностављено. Сви елементи који се користе у програмирању апликација стоје нам на располагању са својим својствима тако да нама само преостаје да их организујемо на нама потребан начин, поставимо им жељена својствa и напишемо потребан код. У колекцији 3.1 су приказани примери различитих апликација које се могу испробати.

Колекција 3.1. Примери апликација

Следећи корак је писање кода, али и писање кода је такође олакшано јер се приликом куцања појављују листе разних функција које су нам на располагању и додатна објашњења како се оне правилно међусобно комбинују. Дакле, нема потребе напамет да учимо све те функције.

У овом курсу ће бити приказани и многи примери помоћу којих ће се приказати шта је то све могуће направити и који ће нам дати идеју за самостални рад. У Колекцији 3.2 су приказани делови програмских кодова апликација из Колекције 3.1.

Колекција 3.2. Делови програмских кодова